با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

 

( نوعی سرطان خون گربه ها )  FeLv  و  )  FIV  ایدز گربه ها )  دو بیماری  ویروسی  بسیار مهم در گربه هستند . اما متاسفانه کمتر به تشخیص و کنترل انها اهمیت داده یا در موردشان صحبت  میشود.این دو ویروس از یک خانواده و بیشتراز طریق بزاق و ترشحا ت بدن از گریه ای به گربه دیگر انتقال پیدا میکنند.این ویروس ها بر ایمنی بدن تاثیر گذاشته ،ان را ضعیف کرده و گربه را مستعد به  ایجاد عفونتهای ثانویه میکنند. وجود این ویروس ها در بدن گربه می توانند علت زیر بنایی بسیاری از بیماری های گنگ و نامعلوم  یا عفونت های تکرار شونده ،باشند.

 


 

 

Felv   ویروس سرطان خون و FIV  ویروس نقص ایمنی یا همان ایدز گربه هاست.بر خلاف تصور ،این بیماری ها  هر دو در ایران وجود دارند به طوری که تنها  در سال اخیر در کلینیک دامپزشکی اران چندین گربه چه گربه ولگرد و چه خانگی مبتلا به این ویروس  ها شناسایی شدند.ویروس میتواند در بدن گربه وجود داشته باشد بدون اینکه حیوان بیمار ویا علائمی از خود نشان دهد.

 

مبتلا بودن گربه به هر یک از این ویروس ها برابر با مرگ گربه نیست بلکه با پی بردن به این بیماری ها میتوان انها را کنترل و با رعایت موارد ساده ای کیفیت زندگی گربه را حتی تا چندین سال  پس از تشخیص بدون هیچ مشکلی بهبود بخشید.این ویروسها به انسان انتقال پیدا نمیکنند.

خوشبختانه با وجود تست های تشخیصی و ساده موجود در ایران توصیه ما به تمام صاحبان گربه ها سالم بعد از سن 6 ماهگی و پس از ان هر سال یکبار و برای تمام گربه های بیمار اقدام به انجام تست های تشخیصی FeLv و کنند FIV

 به زودی اطلاعات تکمیلی در مورد این بیماری ها در سایت کلینیک دامپزشکی اران ارائه خواهد شد.

زمان انتشار: سه شنبه 22 آذر 1390 (12 سال قبل)
تعداد بازدید: ۵۳۸۴
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.