با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

نرم نرمک می رسد اينک بهار

خوش به حال روزگار

خوش به حال چشمه ها و دشت ها

خوش به حال دانه ها و سبزه ها

خوش به حال غنچه های نيمه باز

خوش به حال دختر ميخک که می خندد به ناز

 دوباره بهار شد و خوش به حال ما انسان ها که قرار است رسیدن بهار را جشن بگیریم. حیوانات خانگی مان نیز بوی بهار و حال و هوای نو شدن را فهمیده اند. بیایید نوروز را در کنار آنها به گونه ای جشن بگیریم که کمترین خطر و نگرانی را برایشان به وجود نیاوریم. و قبل از نوروز شرایط مناسب را  برای حیوانات خانگی فراهم کنیم.

  • در خانه تکانی و جابه جایی وسایل ممکن است برخی از سگ ها یا گربه ها دچاز نگرانی و تشویش شوند. یادتان باشد حین کار به آنها هم توجه کنید. تا جای ممکن وسایل مخصوص حیوان خانگی تان مثل ظرف آب و غذا، تخت خواب، یا جعبه خاک گربه تان را جابه جا نکنید.
  • حتما اقدامات لازم برای حیوان خانگی پیش از جشن چهارشنبه سوری را اجرا کنید. درابن باره می توانید در صفحه ما بیشتر بخوانید: http://aranvet.com/news_medical_read.php?id=64
  • اگر برای تعطیلات قصد سفر دارید، حتما بهترین شرایط را برای حیوان خانگی تان ایجاد کنید. در این باره می توانید در در صفحه ما بیشتر بخوانید و با مراحل سفر همراه حیوان خانگی، وسایل مورد نیاز، اقدامات ضروری و مسائل ایمنی آشنا شوید: http://aranvet.com/news_medical_read.php?id=115
  • پیش از شروع شدن تعطیلات اگر حیوان تان به ویزیت سالانه (ضد انگل و واکسیناسیون) یا درمان به خصوصی نیاز دارد حتما به دامپزشکی مراجعه کنید. اگر داروی خاصی مصرف می کند پیش از شروع شدن تعطیلات نسبت به تهیه آن اقدام نمایید.
  • در ایام نوروزی و در مهمانی ها مراقب مواد غذایی خطرناک برای حیوان خانگی نیز باشید. با مواد غذایی خطرناک و ممنوعه در لینک زیر می توانید آشنا شوید: http://aranvet.com/news_medical_read.php?id=3


و چند نکته دیگر نه درباره حیوان خانگی تان، بلکه درباره سایر حیوانات:

  • فصل بهار و زمان زاد و ولد است اگر در جایی بچه گربه دیدید، هرگز آنها رابه جای دیگر منتقل نکنید. احتمالا مادرشان برای غذا رفته است و بازخواهد گشت.
  • ما نمی گوییم ماهی قرمز نخرید، که البته باید اظهار کنیم که ماهی قرمز اصلا در  رسم و رسوم ایرانی وجود نداشته و بعد ها به سفره هفتسین ما اضافه شده، ولی اگر خریدید بدانید که او هم موجودی زنده است و وسیله ای تزیینی برای سیزده روز عید نیست. ماهی قرمز با مراقب مناسب مي تواند تا چند سال در خانه ما زندگي كند. ماهی قرمز نیازمند شرایط نگهداری ویژه ای است. ماهي به اكسيژن  نیاز دارد و اين اكسيژن از طريق سطح هوايي كه با آب در تماس است وارد آب مي شود پس از تنگ های بزرگی استفاده کنید که بالای آنها سطح تماس زیادی با هوا دارد. در طول هفته یک یا دو بار آب ماهی را عوض کرده. به گونه ای که وقتی شیر آب شهری را باز می کنید بگذاريد يك دقيقه آب از شير برود و سپس آب را در ظرفی ریخته و اجازه دهید یک شبانه روز بماند. تا هم کلر آب از بین برود و هم آب دمای محیط را بگیرد. ماهی نیازمند غذا هم هست! غذای مخصوص ماهی قرمز یا Goldfish  را می توانید از پت شاپ ها یا آکواریوم فروشی ها تهیه کنید. یادتان باشد ماهی قرمز نیازمند نور مناسب هم است. در نهایت در صورتی که نمی توانید چنین شرایطی را برایشان فراهم کنید لطفا ماهی قرمز نخرید!
  • ماهی قرمز را در طبیعت رها نکنید. متخصصان محیط زیست معتقد هستند رها سازی ماهی قرمز در طبیعت می تواند برای سایر گونه های بومی محیط خطر آفرین باشد و هم چون آفتی برای محیط زیست منطقه عمل کند و موجب انتقال بیماری ها بین سایر آبزیان شود. 

نوروزتان پیروز

هر روزتان نوروز

کلینیک دامپزشکی آران


زمان انتشار: سه شنبه 28 اسفند 1397 (5 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۸۲۱۳
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.