با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
راه های مقابله با کک
اگرچه استفاده از محصولات مختلف مقابله با فعالیت کک در دوره های مختلف بلوغ، تخم انگل و لارو انگل می تواند شما و حیوان خانگی تان را از شر کک ها خلاص کند، اما به احتمال زیاد این انگل در داخل یا اطراف خانه شما نیز پراکنده شده اند. کک ها می‌توانند برای ماه ها در پرز فرش، نیمکت، ملحفه و دیگر مکان ها بدون تغذیه زنده بمانند. البته برای تخم گذاری مجدد نیازمند خوردن خون یک میزبان هستند. بنابراین بهترین راه ریشه کن کردن کک ها پیداکردن منشأ آنهاست. پس باید از افراد متخصص برای پیدا کردن منبع آلودگی و از بین بردن آن کمک بگیرید.
در خارج از ایران معمولا وقتی سگی را برای درمان کک به کلینیک می برند، یکی از کارکنان دامپزشکی همراه خانواده ی حیوان به محل زندگی آنها می رود تا منشا کک ها را پیدا کند. برای نمونه فرض کنید در دو واحد یک آپارتمان  از دو سگ نگهداری می شود، یکی از آنها منظم درمان ضدانگلی می شود و دیگری نه. سگی که مبتلا به کک است برای مدتی به مسافرت می رود و خانه اش را ترک می کند. حالا کک های داخل خانه به دنبال میزبان جدید می گردند تا از خون او تغذیه کنند و تنها طعمه در دسترس سگ واحد بغلی است! همانطور که گفتم با شناسایی منبع آلودگی و درمان حیوان و پاکسازی همزمان محیط می توان به طور کامل با کک مقابله کرد.  در سناریوی بالا  باید درمان ضد کک را به طور همزمان برای هر دو سگ اجرا کرد و محیط زندگی آنها را تمیز و ضدعفونی کرد.
روش مهم دیگر استفاده از قطره های قوی مثل Frontline و Vectra است که می توانند با کک در برخی مراحل زندگی مقابله کند.
روش دیگر استفاده از دو محصول به نام Comfortis برای سگ ها و Assurity برای گربه هاست که کک های بالغ را می کشد و باید ماهی یکبار استفاده شود. استفاده منظم از آن برای مدت طولانی می تواند از ابتلا به کک جلوگیری کند.
 

Bowman, D. D. (2011). Flea Management: An Integrated Approach. NAVC Clinician’s Brief

زمان انتشار: دوشنبه 22 آبان 1396 (6 سال قبل)
تعداد بازدید: ۶۶۲۱
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.