با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

 
با فرا رسیدن تابستان طرحی در کلینیک دامپزشکی آران با نام اینترنت و سلامت حیوانات خانگی آغاز شد.  این طرح با همکاری گروه مدیریت اطلاعات دانشگاه تهران در حال اجراست. علاوه بر تأثیر مثبتی که نتایج این کار در خدمت‌رسانی ما به تمام مراجعین و حیوانات خانگی عزیزشان دارد، نتایج پژوهشی آن نیز در فضای علمی کشور در قالب پایان نامه و مقاله منتشر خواهد شد که در معرفی جامعۀ علاقمندان به حیوانات خانگی و خدمت‌رسانان آنها در سطح دانشگاهی نقش مهمی دارد، جایی که شاید در آن کمتر به سلامت حیوانات خانگی توجه شده است.
 
در مرحله اول به بررسی رفتار اطلاع یابی آنلاین صاحبان حیوانات خانگی پرداخته ایم. میخواهیم بدانیم صاحبان حیوانات خانگی نیاز اطلاعاتی خود را نسبت به نگهداری و حفظ سلامت سگ و گربه خود چگونه رفع می کنند و اطلاعات سلامت حیوانات خانگی را چگونه در اینترنت جستجو و بازیابی می‌کنند؟ آیا اطلاعات را مورد قضاوت قرار می دهد؟ چقدر به اینترنت اعتماد دارند؟ و چگونه این اطلاعات را درک و از آن استفاده می کنند؟ آیا  اطلاعات اینترنتی باعث مراجعه کمتر یا بیشتر آنها به کلینیک های دامپزشکی می شود؟ آیا دامپزشکان به عنوان منبعی برای ارزیابی اطلاعات که صاحبان حیوانات از اینترنت بازیابی میکنند تلقی می شود؟ به زبانی دیگر چقدر صاحبان حیوانات دربارۀ اطلاعاتی که از اینترنت پیدا می کنند با دامپزشک شان مشورت می کنند؟ و بسیاری سوالات دیگر.
 
تاکنون با انتشار در وبسایت و شبکه های اجتماعی کلینیک دامپزشکی آران و ارسال پیغام بیش از 500 نفر از مراجعین کلینیک دامپزشکی آران برای مشارکت در این طرح دعوت شده اند. و ما در همین جا از 120 نفر از مراجعین و حیوان دوستانی که تاکنون با ما در این طرح همکاری کرده اند قدردانی می نماییم.
در مراحل بعدی این طرح عوامل موثر بر رفتار اطلاع یابی صاحبان حیوانات خانگی را بررسی خواهیم کرد تا بتوانیم بر رفتار و درک آنها نسبت به اطلاعات سلامت حیوانات خانگی در جهت مثبت تاثیر بگذاریم.این موضوع که در سه حوزۀ علوم اطلاعات، علوم دامپزشکی و علوم سلامت تعریف می شود نیازمند همکاری مشترک دامپزشکان و متخصصان اطلاعات است. همان همکاری که سالهای سال میان جامعه پزشکان و کتابداران با نام کتابداری پزشکی شکل گرفته است. امیدواریم نتایج این طرح در بهبود خدمات کلینیک دامپزشکی آران و در نگاهی کلی تر جامعه دامپزشکی ایران تاثیر قابل توجهی داشته باشد.
 

 
اگر شما هم مایل هستید به ما کمک کنید، لطفا به لینک زیر مراجعه کرده و به پرسشنامۀ الکترونیکی ما پاسخ دهید.
زمان انتشار: دوشنبه 26 تير 1396 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۵۷۷۴
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.