با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
نگهداری از حیوان مبتلا به FIV  ویروس ایدز گربه ها
  FIVاز خانواده ويروس ايدز انسان  HIV بوده اما ايدز گربه ها به انسان قابل انتقال نيست . ويروس FIV باعث تضعيف دستگاه دفاعي گربه شده و حيوان را مستعد به بيماريهاي عفوني ديگر كه به انها اصطلاحا عفونتهاي ثانويه گويند ، ميگردد. ويروس FIV   از دو طريق ميتواند باعث صدمه به گربه شود .اول اينكه با ضعيف نمودن دستگاه ايمني ودفاع بدن گربه را مستعد به عفونت هاي باكتريايي و قارچي و ويروسي و...ثانويه كرده و دوم تخريب مستقيم سلولهاي سالم است كه باعث میشود آن سلولها دیگر نتوانند مسوليتهايشان را به درستي انجام دهند.

 
اگر گربه شما مبتلا به ايدز است ميبايست حیوان را در داخل خانه نگه داري كرده و از ديگر گربه هاي سالم جدايش كنيد. با اين كار مانع انتقال بيماري به ديگر گربه ها شده و در ضمن از انتقال عفونتهاي ديگر گربه ها به گربه مبتلا به ايدز جلوگيري ميكنيد

ايدز گربه ها عموما از طريق گاز گرفتن يك گربه الوده به گربه سالم انتقال داده ميشود بنابرين از بیرون رفتن گربه هاي نر عقيم نشده  و جنگجو مبتلا به ایدز باید جلوگیری شود.

 از آنجا که اين بيماري گهگاه ميتواند از مادر الوده به وسيله شيردهي به بچه گربه نیز انتقال پيدا كند بابد حیوان مبتلا به ایدز عقیم شود.

تغذيه مناسب و با كيفيت از ديگر اقداماتي است كه صاحب دام مي بايست برای حیوان در نظر بگیرد . گربه هاي مبتلا به ايدز مي بايست با واكسنهاي كشته شده در برابر ديگر بيماريها مثل پان لوكوپني يا همان ويروس اسهال و استفراغ خوني واكسينه شده و برنامه ضد انگلي انها نيز به طور كامل اجرا شود.

دوره خفته بيماري ميتواند سالها طول بكشد بدون اينكه حيوان علايمي از خود نشان دهد . اگر گربه شما سالم است اما ازمايش ایدزش مثبت میباشد احتمالا در دوره خفته بيماري قرار دارد. اگر گربه شما مبتلا به  FIV بوده اما در دوره خفته به سرمیبرد همیشه حیوان را از نظر ايجاد علايمي نظير اسهال، بيماري پوستي ،علائم عصبي یا رفتاری وعفونتهای تنفسي تحت نظر بگيريد.

ابتلا به ايدز برای گربه مساوي حكم مرگ حيوان نيست درست. بلعكس بسياري از گربه هاي مبتلا به ايدز مي توانند ساليان سال بدون بروز علايمي به خوبي زندگي كنند. ايدز گربه ها درمان قطعي ندارد با اين حال بعضي از گربه هاي مبتلا به وسیله داروهاي ضد ويروس ايدز مخصوص انسانها تحت كنترل قرار می گیرند و باعث افزايش كيفيت زندگي و طولاني شدن عمر انها گشته است. از بعضي از داروهاي تقويت كننده دستگاه ايمني نيز در گربه ها استفاده شده است كه نتايج مختلفي داشته اند. در مجموع بايد گفت درمان هاي موجود حال حاضر موجب از بين رفتن و حذف ويروس نمي شوند، بلكه ميتوانند باعث افزايش طول عمر و بهبود كيفيت زندگي گربه شوند.
 
روابط عمومی کلینیک دامپزشکی آران
زمان انتشار: شنبه 06 خرداد 1396 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۲۳۲۱
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.