با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
گربه گردش رفتن را دوست ندارد!
برخلاف سگها که حیواناتی دَدَری هستند، گربه ها به شدت قلمروطلب هستند و دوست ندارند شما از خانه بیرون ببریدشان. پس مکان زندگی گربه تان را تغییر ندهید، لازم نیست به گردش بروند، یا در سفر او را همراه شما باشد. همیشه اسباب کشیتغییر دکوراسیون برای گربه ها بسیار استرس زا است، پس اگر در شرف جابه جایی هستید باید کارهایی را برای گربه تان انجام دهید تا از استرس او بکاهید.
 
اسباب‌کشی با گربه
قبل از آنکه گربه تان را به خانه جدید ببرید، مثلا یک روز قبل از اسباب کشی، چندتا از وسایل گربه تان مثل پتویی که روی آن علامت گذاری کرده است یا مبل مورد علاقه او را به خانه جدید ببرید، تا بوی او را بدهد و گربه در بدو ورود به خانه جدید احساس امنیت کند.
در روزی که به خانه جدید اسباب کشی کردید، حتما سرتان بسیار شلوغ خواهد بود و مدام از این اتاق به آن اتاق می روید و وسایل را جا به جا می کنید، پیش از انجام هر کاری مکانی امن برای گربه تان درست کنید. در اتاقی در بسته تخت خواب، ظرف آب و غذا، ظرف دستشویی، باکس، اسباب بازی ها و تمام وسایل گربه تان را قرار دهید و گربه را در اتاق بگذارید. بهتر است مدتی در اتاق پیش گربه تان بمانید تا بیشتر احساس امنیت کند.
تمام حقوق این متن متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر ماخذ پیگرد قانونی دارد.
 
 
حمل و نقل گربه
اگر مجبور هستید گربه تان را با ماشین به جایی ببرید، حتما او را داخل باکسش بگذارید و باکس را در جایی مناسب داخل ماشین قرار دهید. یادتان باشد هرگز حیوان را تنها داخل ماشین نگذارید! اگر گربه تان از حرکت ماشین یا جا به جایی حالش بد می شود بهتر است با مشورت دامپزشک از داروهای مخصوص آرام بخش استفاده کنید. 
بیست دقیقه پیش از حرکت داخل ماشین و باکس گربه تان را با فرومون FELIWAY اسپری کنید. این محلول حاوی بوی طبیعی است که گربه در زمان آرام و راحت بودن در قلمروی خود علامت گذاری می کند. پس می تواند باعث آرامش گربه تان در طول حرکت با ماشین شود.

 
سفر رفتن با گربه
همانطور که در ابتدا گفتیم گربه ها دوست ندارند از قلمروی خود دور شوند و با سفر رفتن دچار استرس میشوند و احساس ناامنی می کنند. اگر مجبور هستید به سفری کاری یا تفریحی بروید، بهتر است گربه را در خانه بگذارید حتما از یکی از آشنایان یا دوستانی که گربه تان را می شناسد بخواهید تا در روز یکبار به او سر بزند، غذایش را بدهد، ظرف دستشویی اش را تمیز کند و ساعاتی با او بازی کند.





www.aranvet.com


تمام حقوق این متن متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر ماخذ پیگرد قانونی دارد.

زمان انتشار: چهارشنبه 05 آبان 1395 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۵۶۷۸
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.