با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
نگهداری از سگ و گربه، تعهدی مادام العمر
در فکر گرفتن یک بچه گربه یا توله سگ هستید؟ ممکن است در یک فروشگاه حیوانات یا در تبلیغی در اینترنت سگ یا گربه ای را ببنید که یک دل نه صد دل عاشقش شوید و تصمیم بگیرید او را به خانه تان ببرید. همه ی ما عاشق نگهداری این پشمالوها هستیم، بازیگوش و شیرین هستند و زندگی مان را زیباتر می کنند، جای کسانی را که از دست داده ایم پر می کنند و ما را از تنهایی نجات می دهند.
با این حال، خرید یا به سرپرستی قبول کردن یک حیوان خانگی تصمیمی آسان و یک روزه نمی تواند باشد. نگهداری از این حیوانات زمان، هزینه و انرژی زیادی می طلبد، بیش از 15 سال (به اندازۀ عمر حیوان). پس یک مسئولیت بزرگ و تعهدی مادام العمر است و باید پیش از تهیه یک حیوان خانگی مسائل زیر را در نظر بگیرید.
 
تمام حقوق این متن متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر ماخذ پیگرد قانونی دارد.
 


برای چی یک حیوان خانگی می خواهید؟
سوالی ساده است ولی بسیاری از افراد پیش از خرید حیوان خانگی چنین سوالی را از خود نمی پرسند. گرفتن یک سگ تنها برای اینکه فرزندتان برای داشتن یک حیوان خانگی التماس می کند و با شما قهر کرده است، می تواند به مشکلی بزرگ تبدیل گردد. هرگز فراموش نکنید که شما مسئولیت نگهداری از عضوی جدید در خانه را تا بیش از 15 سال قبول کرده اید!

آیا در زندگی شما زمان کافی برای نگهداری از حیوان خانگی وجود دارد؟
سگ ها به شدت وابسته ی صاحبانشان می شوند و گربه ها بسیار نسبت به صاحبشان حساس هستند و او را از آن خود می دانند. شما نمی توانید سگ و گربه تان را تنها به دلیل آنکه سرتان شلوغ است نادیده بگیرید. آنها توجه زیادی را می طلبند، باید به آنها غذا دهید، با آنها بازی کنید و عشق و محبت تان را نشانشان دهید. بساری از حیوانات خانگی بعد از وابسته شدن به صاحبشان از خانه بیرون انداخته می شوند یا به خانواده ای دیگر فروخته می شوند، شاید آواره ی خیابان ها شوند یا سر از پناهگاه ها در بیاورند.

آیا می توانید هزینه های نگهداری از حیوان خانگی را بپردازید؟
هزینه نگهداری از حیوان خانگی تا پایان عمرش کم نیست. هزینه های واکسیناسیون، درمان، تربیت، نظافت، تغذیه، و حتی وسایل بازی و جایزه های خوشمزه را باید در نظر بگیرید.
 
تمام حقوق این متن متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر ماخذ پیگرد قانونی دارد.

آیا آمادگی مواجه شدن با مشکلاتی را که حیوان خانگی تان ممکن است به همراه داشته باشد را دارید؟
سگ و گربه اخلاق و رفتارهایی فطری دارند که گاهی غیر قابل تغییر هستند مانند پنجه کشیدن گربه ها و پارس کردن سگ ها! ممکن است حیوان شما مشکلات رفتاری غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد که شما باید با صرف زمان از نظر رفتاری حیوانتان را تربیت کنید یا یا صرف هزینه نحوه زندگی یا محل زندگی خود را با حیوانتان هماهنگ کنید.


سایر سوالاتی که پیش از گرفتن حیوان خانگی باید به آنها با جدیت پاسخ دهید:
·         آیا از نظر قانونی موقعیت زندگی شما برای نگهداری حیوان مناسب است؟ مثلا در بسیاری از مجتمع های مسکونی بزرگ اجازه نگهداری از حیوان خانگی داده نمی شود و اگر بخواهید با این قانون مبارزه کنید ممکن است مجبور شوید اسباب‌کشی کنید.
·         آیا زمانی مناسب برای گرفتن حیوان خانگی است؟آیا کار شما همراه با مأموریت‌های رفتن به شهرها و کشورهای دیگر است؟ آیا شما یک دانشجوی مهاجر هستید؟ آیا قرار است به تازگی صاحب فرزند شوید یا کودکی زیر 5 سال دارید؟
·         آیا دوست یا آَشنایی دارید تا در زمان سفر رفتن شما، بتواند از حیوانتان نگهداری کند؟

اگر شما واقعا آمادۀ قبول کردن چنین مسئولیت هایی هستید پس نگهداری یک حیوان خانگی زندگی تان را شیرین تر خواهد کرد. لطفا به تعهد خود پای‌بند باشید

 

تمام حقوق این متن متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر ماخذ پیگرد قانونی دارد.
زمان انتشار: شنبه 01 آبان 1395 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۴۶۴۳
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.