با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف


ورزش برای گربه ها

تقریبا همۀ صاحبان سگها ورزشـــها و بازیهای مخصوص آنها را می‌شــناسند فعالیتهایی چون توپ‌بازی و پیاده‌روی از این قیبل هستند. ولی ورزش‌های مناسب برای گربـه ها چطور؟ صاحـبان گربه‌ها برای افزایش تحرک آنها باید بازی‌های خلاقانه‌تری طراحی کنند. شما می‌توانید گربه‌تان را فعال نگاه دارید. با تشویق و حفظ تــحرک از چاقی و افسردگی گربه‌تان پیشگیری کنید. همچنین بازی‌هایی برای ورزشذهن گربه نیز فراهم کنید تا عــلاوه بر سلامتی جسمانی از سلامـت روان نیز برخوردار باشد.

 

تمام حقوق این مطلب متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و استفاده و تکثیر آن بدون ذکر مآخذ پیگرد قانونی دارد


  • با چوب هایی که سر آن پر زده‌اید یا با لیزر با گربه‌تان بازی کنید. این فعایت را با روزی 5 دقیقه شـروع  کرده و تا 15 دقیقه در روز ادامـه دهید. گربه ها معمولا شبها فعالتر  هستند، پس بـهـترین زمان بازی عصرهاست. در پایان بازی به گربه جایزه بدهید.

  • غذای روزانه گـربه تان را بـه  وعده‌های مساوی تقسیم کرده و در مکانـهای مخـتلف خانـه  قرار دهید تا گربه‌تان اتاق به اتاق به دنبال غذا بگردد. اگر گربه‌تان از سلامتی کافی برخوردار است، ظرف‌هــای غذا را در  مکان‌هـایی که دسترسی به آن دشوارتراست قرار دهـید، تا گربـه‌تان مجــبور باشد برای حل چالشها از ذهنش استفاده کند و روحـیۀ شکارگری او تقویت شود. استفاده از ظروف غذایی که سبب کند تر شدن غـذا خوردن حیوان می‌شود نیز مناسب است.
  • در زمان غذا دادن، هـر لقـمه از غذای خشک را به سمتی پرتاب کنید تا گربه‌تان مجبور شود راه  برود و به دنبال غذا بگردد.


  • همیـشه اسباب‌بازی هایــی برای سرگرم شدن گربه‌تان در اختیارش بگذارید و مدام آنها را تعویض کنید تا برایش هیجان انگیزتر باشند.


  • وسایلی برای تمرین بالا رفتـن، مثل درختچه‌های مخصوص گربه ها تهیه کنید تا عضلاتش را تقویت کنند.
  • جایزه های خوشمزه را کم و تنها برای تشویق گربه به تحرک استفاده کنید.
  • برای افزایش تحـرک بهتر است برای گربه‌تان یک همبازی بیاورید.گربه ها عاشق بازی کردن با یکدیگر هسـتند. البته برای آوردن حیوانی جدید حتما با دامپزشک مشورت کنید.


تمام حقوق این مطلب  متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و استفاده و تکثیر آن بدون ذکر مآخذ پیگرد قانونی دارد

زمان انتشار: شنبه 23 مرداد 1395 (8 سال قبل)
تعداد بازدید: ۶۲۰۵
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.