با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
گربه ها به طور متوسط 15 ساعت در روز می خوابند بعضی از آنها حتی از 24 ساعت شبانه روز 20 ساعت را می خوابند. سوال اینجاست: که چرا گربه ها انقدر می خوابند؟

باید بدانید که گربه ها بیشترین تحرک را در هنگام غروب تا طلوع خورشید دارند. پس معمولا طول روز را می خوابند. برای همین وقتی بچه گربه ای را اولین بار به خانه می برید به محض اینکه به خواب می‌روید گربه‌تان دست گلی به آّب می دهد، مثلا قاب عکستان را می‌شکند ولی وقتی که از خواب بیدار می شوید و صبحانه اش را می‌دهید، سپس بچه گربه می خوابد.

گربه ها ذاتا حیواناتی شکارچی هستند و معمولا شبها شکار می‌کنند. ، چه گربه شما در بیرون از خانه شکار کند یا چه درون خانه هنگام بازی با شما عروسکش را دنبال و شکار کند انرژی زیادی را صرف می کند. آن همه خوابیدن برای دویدن، بالا رفتن و دنبال کردن است.
گربه ها هم مثل انسان هم چرت می زنند و هم به خواب عمیق می‌روند. وقتی گربه شما چرت می زند( بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد) وضعیت بدنش به گونه ای است که به سرعت می تواند بلند شود و به جنب و جوش بیافتد. ولی خواب عمیق در گربه ها تنها پنج دقیقه است و بعد از آن دوباره به حالت چرت زدن می رود. این حالت بین خواب عمیق و سطحی (چرت زدن) آنقدر ادامه میابد تا گربه تان از خواب بیدار شود.
گربه ها از وضعیت هوا تاثیر می گیرند، دقیقا مثل ما. با اینکه رفتار گربه ها به نژاد، سن، خلق و خوی و سلامتی‌شان بستگی دارد. ولی مشاهده می شود که گربه ها در روزهای بارانی و سرد بیشتر از همیشه می خوابند.
البته که گربه ها موجوداتی اجتماعی هستند و کم کم می توانند زمان خواب خود را با صاحبانشان وقف دهند. گربه ها همچنین زمان و عادت خوابشان را با برنامه غذاییشان هماهنگ می کنند. برای همین گربه هایی که در داخل خانه زندگی می کنند از گربه هایی که بیرون زندگی می کنند بیشتر می خوابند.
به هر حال شاید گربه تان زیاد بخوابد، ولی در زمان بیداری تمام وقتش را با انرژی برای شما می گذارد!
 
«تمام حقوق این مطالب متعلق به کلینیک دامپزشکی آران می‌باشد و هرگونه کپی برداری بدون استناد دقیق پیگرد قانونی دارد»
 
برگرفته از وب سایت PetMD
ترجمه نیلوفر صلح جو
زمان انتشار: شنبه 26 مهر 1393 (9 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۰۱۸۳
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.