با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

 

 

 

 

این سگ با علائم اسهال و استفراغ شدید به کلینیک مراجعه کرد. با انجام معاینات متوجه شدیم بدن حیوان دچار کم آّبی شدید و مدتی است که آب و غذا نخورده است. آزمایش خون نشان داد که میزان گلبولهای خونش به شدت پایین است و تست پاروو ویروس مثبت درآمد. این سگ با اینکه واکسینه شده بود ولی در اثر ارتباط با محیط آلوده به این بیماری مبتلا شده.

بیماری پاروو ویروس یک بیماری عفونیست که حتی حیواناتی که واکسن زده اند به آن مبتلا می شوند ولی خوشبختانه برای این بیماری 80 تا 90 درصد اگر درمان کامل انجام شود قابل بهبود است. ویروس را با هیچ دارویی نمی توان از بین برد اما ما بدن را مقاوم می سازیم تا بتواند در برابر عفونت مقابله کند و دوره حاد بیماری را بگذراند. اگر بین چهار تا پنج روز حاد بیماری حیوان توانست دوام بیاورد، زنده می ماند.
نکته مهم این است که درمانهایی که انجام می شود فقط بر پایه سرم درمانی، آنتی بیوتیک درمانی و ضد استفراغ است. با اینکه این درمانها اصول درمان هستند و لازم هستند اما یکی از درمانهای خیلی مهم تامین تغذیۀ حیوان است چه از طریق داخل رگ و چه از طریق لوله از بینی به مری این غذا باید به حیوان برسد که متاسفانه خیلی از دامپزشکان این نکته درمانی را نادیده می گیرند. درمانهای دیگری نیز که انجام می شود مثل ضد درد و ضد اسید معده است. این بیماری چون بر دستگاه گوارش تاثیر می گذارد باعث ایجاد درد شده که موجب گوشه گیری و کز کردن حیوان می شود.

خوشبختانه حال این سگ در تصویر با انجام درمانهای به موقع بهبود پیدا کرده است.


 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 در مقالۀ اسهال و استفراغ پاروو ویروسی سگ ( http://aranvet.com/news_medical_read.php?id=55 به طور کامل این بیماری را شرح دادیم.

کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران میباشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.

زمان انتشار: شنبه 09 آذر 1392 (10 سال قبل)
تعداد بازدید: ۵۵۱۰
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.