با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
خشونت گربه  یک رفتار کاملا طبیعی است که می تواند به صورت ملایم (هیس کردن، باد کردن دم و حالت حمله گرفتن به خود) تا رفتارهای شدید که می تواند سبب صدمۀ جسمی به انسان یا دیگر حیوانات شوند می باشد. خشونت گربه به چند گروه کاملا متفاوت تقسیم می شود:
1.
خشونت در اثر بیماری
2.خشونت در هنگام بازی کردن

3. خشونت به طرف شخص سوم

4. خشونت به علت نوازش

5. خشونت سلسله مراتبی

6. خشونت ناشی از ترس

7. خشونت مادری

8. خشونت برای حفظ قلمرو

\"\"
1- خشونت بر اثر بیماری: بسیاری از گربه های بیمار می توانند بخاطر درد یا ضعف از خود خشونت نشان دهند. این بیماری ها شامل التهاب استخوان یا بیماریهای دندان، صرع، ایدز گربه ها، بیماری های شناختی، سرطان و ... میباشند. علت خشونت این گربه ها می بایست توسط معاینات و آزمایشات مربوطه کشف شده و علت فیزیکی آن درمان شود. حتی بعد از درمان نیز ممکن است خشونت در گربه باقی بماند زیرا حیوان فرا می گیرد که این رفتار می تواند سبب مزاحم نشدن افراد یا حیوانات دیگر شود.

2-خشونت در هنگام  بازی:  در بچه گربه ها و گربه های جوان بسیار متداول است. این گربه ها با تمرین کردن رفتارهایی نظیر گاز گرفتن ، چنگ زدن، کمین کردن و... ادای شکار کردن را از خود در میاورند. در این مواقع گربه ممکن است دم خود را تکان داده گوش ها را بخواباند و مردمکش باز شود. مخفی شدن و حمله نیز از این نوع رفتار می تواند باشد. عموما این گربه ها با خواهران و برادران خود این بازی ها را انجام داده و رفتار خشونت آمیز آنها متعادل می شود، در حالی که بچه گربه هایی از مادر و دیگر بچه ها زود جدا میشوند این تعادل را فرا نگرفته و با خشونت شدیدتری بازی می کنند.
3-خشونت به طرف فرد سوم: این خشونت عموما در اثر ترس از حیوان ، فرد یا جسم دیگر که گربه به آن دسترسی ندارد مثل دیدن گربه ای از پشت پنجره یا بو کردن سگ غریبه از پشت در ایجاد می شود. در این حال گربه خشونت خود را بر سر نزدیکترین  هدف مثل گربه هم خانه یا صاحبش خالی می کند.

سوالات مهم برای شناخت نوع خشونت :
1-
در چه موقعیتی و با دیدن چه چیزی گربه علائم خشونت را از خود نشان می دهند؟( انسان، سگ و...)

2- چه چیزها یا موقعیت هایی ( بازی کردن، صدا، تنبیه کردن، ناز کدن، مقید کردن) به ایجاد خشونت در گربه می انجامد؟

3- شدت خشونت چه میزان است و آیا می توان با پیش بینی علائم جلوی خشونت را گرفت؟

زمان انتشار: شنبه 06 مهر 1392 (10 سال قبل)
تعداد بازدید: ۷۴۲۵
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
نام:  طراحی سایت 0 نفر پسندیدن
نظر:  خیلی مقاله ی جالبی بود من یک گربه رو از بچگی پیش خودم دارم با اینکه خواهر برادر نداره ولی تمرین شکار رو با من انجام می ده، واقعا اینا عالین