با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

بارها و بارها شما صاحبان حیوانات وقتی برای چکاپ به کلینیک می آین یکی از گله های همیشگیتان بوی بد و زننده دهان سگ و گربه ‌تان است. خیلی اوقات این بوی بد دهان حیوان باعث دوری کردن صاحب از سگ و گربه می شود. برخی اوقات این بوی دهان طبیعی و گاهی غیر طبیعی می باشد. بعضی ها آنقدر نسبت به بو حساس هستند که بوی طبیعی خود سگ و گربه هم برایشان آزار دهندست. با مراجعه به دامپزشک می توانید از طبیعی بودن یا غیر طبیعی بودن بوی دهان حیوانتان اطمینان حاصل کنید.

بوی بد دهان گربه و سگ کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران می باشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.

 

عوامل ایجاد این بو متفاوت هستند.

می تواند عواملی مثل التهاب لثه، جرم دندان، زخمهای دهان، مشکلات دندانی، تومورهای دهانی، عفونت پوست اطراف دهان، وجود جسم خارجی در دهان و... باشند.
یا عوامل دیگری چون بیماری های خودایمنی، نارسایی های کلیوی، بیماری قند پیشرفته، مشکلات معده، بیماری های تنفسی، خوردن غذاهای بدبو و... نیز باعث ایجاد بو بد دهان می شوند.

برای جلوگیری از ایجاد مشکلات دندان و لثه باید اقداماتی مثل مسواک زدن و استفاده از تشویقی های مخصوص را فراموش نکنید.شما می توانید حیوان را از سنین پایین به مسواک زدن عادت دهید. یکی از مهمترین علل شایع بوی بد دهان، وجود جرم بر روی دندان هاست.متاسفانه اگر بر روی دندانها جرم بنشیند که به صورت توده های زرد تا قهوای رنگی بر روی دندان هاست ،دیگر نمی توان با مسواک زدن این جرم ها را از بین برد و تنها با استفاده از وسایل جرم گیری مخصوص می توان آنها را از روی دندانها پاک نمود.

 

 کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران می باشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.



استفاده از دهان شویه کلرهگزدین نیز برای حفظ بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. توجه داشته باشید که کلرهگزیدین نباید توسط حیوان خورده شود، برای جلوگیری از قورت دادن می بایست قسمت پنبه ای یک گوش پاک کن را داخل محلول دهانشویه کلرهگزدین نم دار کرد و سپس ان را بر روی دندان و لثه ها حداقل به مدت 30 ثانیه بمالید . کلرهگزیدین باعث میشود بسیاری از باکتری های مولد بوی بد از بین بروند. از ریختن مستقیم مایع کلرهگزیدین به داخل دهان جداً خودداری نمایید.

 

برخی دامپزشکان ممکن است برای کاهش بوی دهان برای 5 روز در ماه انتی بیوتیکی مثل کلیندامایسن تجویز کنند.به هر حال علت اصلی بوی بد دهان میبایست کشف و سپس اقدام به درمان آن نمود.

 

کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران می باشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.


زمان انتشار: دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 (11 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۴۲۲۱
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.