با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران میباشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.
حالت گیری سبیل ها:
وقتی گربه احساس خطر کند یا عصبانی شود سیبیل هایش به صورت خوابیده بر روی پوزه ها قرار میگیرند.در هنگام استراحت یا خوش امد گویی به یک گربه دوست، سیبیلها بدون حالت و در وضعیت معمولی قرار میگیرند.در موارد شکار یا وقتی گربه نابینا باشد سیبیلها به طرف جلو حرکت میکنند.گربه هایی که به طور کامل کور میشوند نیز سیبیلهایشان با گذشت زمان به سمت جلو جهت گیری پیدا میکنند.به نظر میرسد این جهت گیری دائم به طرف جلو سیبیل ها در گربه کور باعث هدایت حیوان در محیط اطراف شده و از برخورد گربه به اشیا جلوی رویش جلوگیری میکند.
سیبیل در نژاد های مختلف گربه:
بعضی از نژادها بدون موی گربه مثل نژاد اسفینکس (Sphynx ) یا فاقد این موهای حسی هستند یا تعداد کمی دارند.گربه های مرتبط با نژاد رکس (Rex ) که پوشش موی تنشان مجعد است نیز ممکن است سیبیلهای فرفری داشته یا اصلا سیبیل نداشته باشند.در این نزاد ها اگر سیبیل وحود داشته باشد معمولا انها ترد بوده و میتوانند سریع بشکنند.
کوتاه کردن یا از دست رفتن سبیل گربه :
سبیل های گربه ها همانند موهای معمولیشان همواره در حال ریزش و رویش هستند.معمولا جای سبیل از دست رفته سبیلی جدید در عرض چند ماه می روید. گهگاه مادر در هنگام تمیز کردن و لیسیدن بچه گربه ها باعث کوتاه یا شکسته شدن سیبیل هایشان میشود.
 
کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران میباشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.
به نظر نمیرسد این عمل باعث صدمه ای خاص شده و موها با گذشت زمان دوباره در می ایند.بعضی وقتها گربه هایی که در یک محل نگاه داری میشوند نیزبا جویدن سبیل های یکدیگر انها را پیرایش و کوتاه میکنند که کاری بی ضرراست اما هنوز انگیزه این عمل به خوبی مشخص نیست. گهگاه نیز گزارش شده که گربه خود سبیلهایش را می جود.
با این که شیمی درمانی در سگ و گربه معمولا باعث ریزش مو ها نمیشود اما باعث افتادن سبیل ها و موهای حسی میشود که انها معمولا (نه همیشه) چندین هفته پس از پایان شیمی درمانی میتوانند دوباره رشد کنند.در صورت رویش سبیل ها پس از قطع شیمی درمانی معمولا سبیل های جدید زمخت تر و درشت ترند و رنگشان نیز متمایز با سبیل های قبلی است.
 
بیشتر مواقع از دست رفتن سبیل ها به خاطر وجود خارش در ناحیه صورت است که گربه در اثر خاراندن باعث از بین رفتن انها میشود.حتی در مواردی که پوست ناحیه صورت سالم به نظر برسد ولی سبیل ها از بین رفته اند می بایست به وجود بیماری پوستی در ناحیه صورت مشکوک شد. بعضی از گربه ها در اثر خارش به جای خاراندن خود را زیاد لیس میزنند.بیماری هایی که در صورت میتواند ایجاد خارش کنند شامل جرب های گوش،آلرژی غذایی ،]توپی ،آلرژی به کک ،قارچ میباشند.
همیشه توجه داشته باشید که ظرف غذای گربه میبایست پهن تر از طول سبیل هایش باشد.برخورد سبیل ها در هنگام غذا خوردن به کناره ظرف ها برای گربه آزار دهنده و تحریک کننده بوده و این میتواند علتی باشد که بعضی گربه ها غذا را از ظرف خود بیرون کشیده و روی زمین شروع به خوردن ان میکنند.
تهیه و تنظیم :امیررضا عامری نایینی،کلینیک دامپزشکی اران
 
کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران میباشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.

زمان انتشار: يكشنبه 31 ارديبهشت 1391 (12 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۱۲۹۲
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.