با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

خیلی راحت باید گفت که با دادن غذای خام ،شکلات،پیاز،سیر،،انگور و کشمش به سگ وگربه تان انها را چند قدمی به مرگ نزدیک تر میکنید.شاید بعضی از شما بگویید که ما چند بار بهشون اینا رو دادیم هیچی هم نشده است.در جواب باید گفت که یا خوش شانس بودید یا مقدار انها کم بوده که باز هم شانس اورده اید.

شکلات حاوی تئوبرومین است که ترکیبی شبیه به قهوه است.سک ها به مقادیر کم تئوبرومین نیز حساسند.90 میلی گرم تئوبرومین به ازای هر کیلو میتواند برای سگ مسمومیت زا و کشنده باشد یعنی برای مسمومیت یک سگ 5 کیلویی تنها 450 میلی گرم از این ماده کافی است.هر چه شکلات تلختر باشد میزان تئوبرمین ان بیشتر و احتمال مسمویت بالاتر خواهد رفت.

پیاز و سیر حاوی پروپیل دی سولفاید هستند که این ماده باعث صدمه زدن به دیواره گلوبولهای قرمز شده و باعث کم خونی میگردند سگ وگربه هایی که  5-10 گرم به ازای هر کیلو وزن خود پیاز یا سیر بخورند میتوانند دچار کم خونی شوند.در تحقیقی که انجام شده به سگهایی که روزانه 30 گرم پیاز به ازای هر کیلو خورانده شده بعد از 3 روز تمام سگها دچار کم خونی شدید شدند.

انگور و کشمش در بعضی از سگها حتی به مقدارکم نیز میتواند در عرض 48ساعت باعث نارسایی حاد کلیه شود.15-20 گرم به ازای هر کیلو از انگور یا کشمش میتواند باعث مسمومیت شود.تمام سگهایی که انگور یا کشمش میخورند علایمی از مسمومیت نشان نمی دهند اما در تحقیق انجام شده تقریبا یک سوم سگها میتوانند دچار مسمومیت شوند .علت ایجاد نارسایی کلیه معلوم نیست .اما به نظر میرسد اکراتوکسین ماده مسمومیت زا در این میوه باشد.

غذای خام نیز حاوی انواع و اقسام باکتری ،سم باکتری ،قارچ و سم قارچ هستند.تمام اینها میتواند باعث ایجاد مسمومیت و بیماری در سگ وگربه شوند که بعضی از انها میتواند به انسان نیز انتقال پیدا کند.

اگر سگ و یا گربه خود را دوست دارد این توصیه ها را جدی بگیرید .در سال موارد زیادی از این مسمویت ها به کلینیک دامپزشکی آران ارجاع داده شده که متاسفانه بعضی از این مسمومیت ها پادزهری ندارند و به سختی درمان میشوند.

زمان انتشار: شنبه 23 ارديبهشت 1391 (12 سال قبل)
تعداد بازدید: ۶۰۴۲
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
نام:  اسی 0 نفر پسندیدن
نظر:  این ها فقط در حد حرفه. سگهای ولگرد همه چی میخورن. من خودم در شرکت پخش شکلات هستم. تمام ضایعات و تاریخ گذشته های شکلات رو میدم به سگهای نگهبان شرکت. الان دو ساله که هر روز هم چاق تر میشن