با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

تشویقی هاو غذاهای مخصوص دندان اغلب به سگ و گربه هایی که اجازه مسواک زدن نمیدند برای کاهش جرم وپلاک دندانها تجویز میشود.به هرحال بسته به کارخانه سازنده ،مواد به کار رفته و کیفیت ساخت تاثیرات این محصولات متفاوت است .به صورت یک قانون کلی هر تشویقی که انعطاف ناپذیر و یا به وسیله فشار انگشت تو رفتگی پیدا نکند میتواند باعث ایجاد ترک ویا شکستگی در دندان های حیوان شود.

بنابراین توصیه میشود به عنوان اسباب بازی یا تشویقی خوراکی ،مواد سفت به سگ وگربه ندهید.بعضی از این غذا ها و تشویقی های خوراکی به منظور کم کردن پلاک و جرم دندانها به کار میرود .متاسفانه کارخانه های تولید کننده بسیاری از استانداردهای لازم را به این منظور رعایت نمیکنند و در مواقعی این مواد بی کیفیت به جای اینکه مفید باشند ضرر هم به حیوان میتوانند بزنند.

برای استاندارد نمودن این محصولات  ،مرکزی در امریکا  غذاها و تشویقی های مخصوص دندان را مورد ارزیابی وازمایشات سفت وسخت قرار میدهد.  اگر واقعا ادعای کارخانه در مورد محصولش صحیح باشد ،به ان محصول نشان کیفیت و استاندارد مورد نظر را  اعطا میکنند.کارخانه نیز با درج نشان این مرکز به خریداران این اطمینان را میدهد که استفاده از محصولشان بدون خطر بوده و باعث کاهش جرم های دندانی سگ یا گربه میشود.

پس هر وقت نشان زیر را بر روی محصولات مخصوص دندان دیدید با خیال راحت ان را خریداری نمایید.                                                   .

برای اطلاع از اینکه کدام محصولات دارای این گواهی هستند به لینک زیر مراجعه کنید:

.http://www.vohc.org/accepted_products.htm

زمان انتشار: جمعه 07 بهمن 1390 (12 سال قبل)
تعداد بازدید: ۴۶۵۵
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.