با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

 راه های حذف کک، کنه، جرب، شپش و قارچ از محیط زندگی حیوان آلوده به این انگل‌ها

1.      بخار شویی: برای مکان هایی استفاده می شود که قابلیت بخارشویی دارند مانند مبل‌ و درز فرش‌ و موکت. بخار شویی باید حداقل با دمای 80 درجه و با بخار شوی قوی انجام شود. بنابر این برای جاهایی که این شدت دما موجب خراب شدن آنها میشود مناسب نیست.

2.      اتوکشیدن: برای از بین بردن تخم، پیله و خود کک و کنه از روی لباس و پارچه بسیار مناسب است.

3.      جاروبرقی: در تحقیقات اخیر این روش برای از بین بردن قارچ ها و حذف کک و کنه موثر شناخته نمی شود. اما می تواند باعث کاهش بار تخم انگل یا پیله کک یا موهای آلوده به گردۀ قارچ از روی فرش شود. ولی استفاده از این روش به تنهایی کافی نیست.

 

4.      شستشوی با شامپوی فرش: این روش موثر است اما باید 2 بار فرش و موکت را با شامپوی فرش بشویید و هر بار شامپو به مدت ده دقیقه بر روی سطح کل فرش یا موکت بماند. استفاده از برخی از ضدعفونی کننده‌ها و ضدقارچ‌های مخصوص فرش و موکت ممکن است باعث ازبین رفتن رنگ فرش شود.

5.      استفاده از قالیشویی: یکی از بهترین روش های حذف قارچ، کک و کنه از روی فرش و موکت ارسال آن به قالیشویی است زیرا در این مراکز تجاری با استفاده از محلول های قوی و مناسب فرش را ضدعفونی می کنند.

6.       شستشوی در دمای 90 درجه: این روش نیز باعث از بین رفتن تخم، پیله لارو و خود جانور می‌شود. با این وجودشستشوی در این دما باعث خرابی برخی از لباس ها میشود.

 

7.      ضدعفونی با وایتکس یک به ده رقیق شده: این روش می تواند باعث حل شدن پیله کک ها و از بین رفتن لارو های این جانوران شود. اما از آنجا که وایتکس باعث سفید شدن البسه یا پارچه میشود باید دقت شود که تنها البسه‌ای که برای شما بی رنگ شدن‌شان اهمیت ندارند مثل ملافه می‌تواند با این روش ضدعفونی شود.

 

8.      شعله گرفتن: این روش بسیار موثر است، اما در بسیاری از اماکن مخصوصا در خانه امکان پذیر نیست لذا این مورد فقط در مکان های ایمن مثل بیمارستان ها و پانسیون ها قابلیت اجرا دارد.

زمان انتشار: دوشنبه 16 مرداد 1396 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۸۵۳۶
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.