با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف



نکات مهم در خریدن یا سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی

در خریدن بچه گربه ها و توله سگ ها یا حتی حیوانات بالغ احتمال بیمار بودن او وجود دارد، به طوری که بسیاری از افراد در هنگام خریدن حیوان متوجه مشکل او نمی شوند، به خصوص اگر اولین حیوان خانگی شان نیز باشد. چند نکته مهم در خریدن یا به سرپرستی گرفتن حیوان خانگی جدید را متذکر می شویم: 
  1. بهتر است حیوانی را تهیه کنید که والیدنش را می شناسید و از محل زندگی قبلی او اطلاع دارید، پس بهتیرن گزینه  خریدن سگ و گربه از دوستان و آشنایانی است که در خانه به دنیا آمده و بزرگ شده اند. حتی گرفتن رکورد پزشکی حیوان، شناسنامه معتبر او  از صاحب قبلی یا فروشنده بسیار مهم است.
  2. اگر از پت شاپ حیوان تان را می خرید از نحوۀ نگهداری و بهداشت محل پانسیون و قرنطینۀ آنها اطمینان حاصل کنید. متاسفانه برخی از پت شاپ ها بدون دورۀ قرنطینه حیوانات را به فروش می رسانند.
  3.  پیش از خریدن حیوان، او را به دامپزشک نشان دهید، نه دامپزشکی که خود فروشنده معرفی می کند بلکه دامپزشکی که شما به او اطمینان دارید. تا دامپزشک با معاینه دقیق چنانچه به بیماری یا مشکلی مبتلا است به سرعت تشخیص بدهد و شما بهترین تصمیم را در زمینه درمان یا پس دادن حیوان بگیرد.
  4. حتما با فروشنده یا صاحب قبلی حیوان صحبت کنید تا امکان پس دادن حیوان طی چند روز وجود داشته باشد

فراموش نکنید که نگهداری از حیوان خانگی تعهدی مادام العمر است. و پیش از خرید حیوان خانگی باید به چند سوال اساسی پاسخ دهید، در این زمینه پیشنهاد می کنیم به لینک زیر مراجعه کنید:
 http://aranvet.com/news_medical_read.php?id=331

اگر اولین بار است که سرپرست سگ یا گربه ای می شوید حتما مقاله نکات مهم در نگهداری حیوانات خانگی را بخوانید: http://aranvet.com/news_medical_read.php?id=121 


روابط عمومی کلینیک دامپزشکی آران
زمان انتشار: چهارشنبه 06 ارديبهشت 1396 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۷۱۴۶
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.