با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
امنیت خانه: خانه ای امن برای سگ و گربه و خانه ای در امان از سگ و گربه
 
نمی توانید به سگ و گربه تان بگویید که صندلی و مبل های خانه را با پنجه هایش خراش ندهد، تشک مبل ها را گاز نزند و اسباب و وسایل را خراب نکند. باید با حوصله و صرف زمان او را آموزش دهید. حیوانات یکباره تمام دستورات شما و قوانین خانه را یاد نمی گیریند. در کنار آموزش ها باید خانه را امن سازید، هم از دست حیوان خانگی تان و هم برای امنیت حیوان خانگی تان. با امن کردن خانه جلوی خرابکاری های سگ و گربه را می گیرید و نیز از او در برابر بسیاری از خطرات محافظت می کنید. در ادامه اتاق به اتاق خانه تان را با هم می گردیم تا نکات ضروری را یاد بگیریم.

تمام حقوق این متن متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر ماخذ پیگرد قانونی دارد.

·        عطرها و داروها: بسیاری از وسایل حمام تان برای سگ و گربه خطرناک است. باید مراقب باشید تا سگ و گربه به جعبه داروها، شامپوها و عطرها و مواد شوینده دسترسی نداشته باشد. آنها را در قفسه ها و جعبه های در بسته نگهداری کنید. مراقب وسایل شکستنی هم باشید.
·        اجسام داغ: کنار وسایل گرمایشی همچون بخاری، اجاق گاز و شویمنه مکان هایی هستند که حیوانات دوست دارند بخوابند و استراحت کنند اما بسیار خطرناک هستند. همیشه جلوی شومینه را چه در زمان روشن بودن یا خاموش بودن را با صفحه های مخصوص بپوشانید.
·        مواد شیمیایی: همیشه مواد پاک کننده، سفید کننده و سایر مواد شیمیایی و انواع حلال ها دور از دسترس حیوانات داخل کمد نگهداری کنید. شاید حتی مجبور باشید به درب کمدها قفل کودک نصب کنید.
·        اشیای با ارزش: سگ ها و مخصوصا گربه ها کنجکاو هستند و اصولا همه جای خانه را می گردند. همه اشیای با ارزش کوچک و بزرگی که احتمال دارند به زمین بیافتند و گم شوند (مانند انگشتر و جواهر) یا بشکنند (مانند اشیای شیشه ای) را از روی میزها جمع کنید.
·        پوشاندن مبلمان: سگ و گربه عادت دارند ناخن هایشان را روی سطوح نرم بکشند و خراش دهند. از کاور مخصوص مبلمان استفاده کنید. حتی می توانید دسترسی حیوانتان را به اتاق مهمان محدود کنید. گرفتن ناخن هایشان به طور مرتب نیز خیلی مهم است.
·        سطل زباله: بوی زباله همیشه برای سگ و گربه وسوسه انگیز است. با استفاده از سطل زباله دردار ، پدالی و چشمی اطمینان حاصل کنید که حیوانتان به هیچ عنوان به زباله های خانه سترسی پیدا نمی کند. بارها سگ هایی را دیده ایم که از خوردن ته ماندۀ غذاهای داخل سطل دچار مسمویت شده اند.
·        گیاهان سمی و خطرناک: سگ و گربه و مخصوصا بچه گربه ها جذب گل و گیاه های خانه می شوند، آنها را گاز می زنند و می خورند. خوردن برخی از گیاهان می تواند مضر باشد حتی منجر به مرگ حیوان شود. لیست گیاهان سمی را می توانید در وآلبوم عکس وبسایت کلینیک آران (www.aranvet.com) ببینید. بهتر است هیچگاه در خانه تان از این گیاهان سمی استفاده نکنید و در صورت استفاده آنها را در محل هایی دور از دسترس یا داخل محافظ و توری بگذارید.
·        سرویس بهداشتی: درب سرویس بهداشتی را طوری بسازید که اصلا حیوان خانگی تان نتواند آن را باز کند. علاوه بر وجود مواد شیمیایی خطرناک، ممکن است حیوان از آب توالت بنوشید یا اگر کوچک باشد داخل آن بیافتند که بسیار خطرناک است.
·        گاراژ: بسیاری از مواد سمی و خطرناک در گاراژ نگهداری می شود، پس دسترسی سگ و گربه را به آن محدود کنید. ضد یخ که طعمی شیرین دارد ممکن است برای سگ و گربه تان جذاب باشد و در صورت خوردن آن موجب مسمویت شدید یا حتی مرگ حیوان شود. (میزان کم ضدیخ هم می تواند مسموم کننده باشد). اگر ضدیخ روی زمین گاراژ یا حیاط ریخته شد حتما آن را پاک کنید.

تمام حقوق این متن متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر ماخذ پیگرد قانونی دارد.

·        صندلی های متحرک، چرخ دار و گهواره ای: سگ و گربه ممکن است هر جایی را برای استراحت انتخاب کنند.  گاهی به قدری آرام هستند که اصلا ما متوجه حضور آنها نمی شویم، اگر اتاق تاریک هم باشد یا زمین هم رنگ بدن حیوان باشدکاملا استتار می شوند، پس قبل از نشستن روی صندلی چرخ دار یا تکان دادن آن حتما همه جا را چک کنید که ناگهان حیوانتان صدمه نبیند.
·        کابل های برق: سیم های تلفن و برق را حتما در حفاظ مخصوص قرار دهید و در پشت وسایل مخفی اش کنید. فاصله بین تلویزین و دیوار را حتما بپوشانید. چک کنید روکش سیم های برق صدمه ندیده باشند. از آویزان ماندن سیم که باعث جلب توجه حیوان و کشیدن آن می شود جلوگیری کنید.
·        اجسام ریز و تیز: کش مو، کلیپ های کاغذی، سوزن، پیچ های ریز و دیگر اجسام کوچک برای توله سگ و بچه گربه (و حتی حیوانات بالغ) وسوسه انگیز است. مراقب باشید هیچ گاه اجسام ریز روی زمین نیافتد، جای مشخصی برایشان داشته باشید و داخل ظرف، پلاستیک و در جایی مخصوص نگهداری کنید
·        درب و پنجره: سگ و گربه دوست دارند کنار پنجره بنشینند و بیرون را نگاه کنند. حرکت حشرات، پرواز پرنده ها و هرچیزی برای حیوان تان جلب توجه می کند و اگر در و پنجره باز باشد یا به خوبی قفل نشده باشند ممکن است سگتان از خانه فرار کند. حتی بارها اتفاق افتاده است که گربه ها هنگام بازی از پنجره خانه سقوط کرده اند.

 

تولید شده در روابط عمومی کلینیک دامپزشکی آران

مورد تایید متخصصان کلینیک دامپزشکی آران

تمام حقوق این متن متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر ماخذ پیگرد قانونی دارد.


  

زمان انتشار: چهارشنبه 29 دي 1395 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۶۹۹۸
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.