با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
بیهوشی و آرامبخش برای سگ و گربه
 
بیهوش کننده ها داروهایی هستند که درد را از بین می برند و حیوان را بیهوش می کنند و به دامپزشک این اجازه را می‌دهد تا حیوان را به صورت کامل مورد معاینه قرار دهد و انواع جراحی ها و عکس برداری ها و سایر درمان ها را اجرا کند. استفاده از هر داروی بیهوشی همراه با ریسک خواهد بود به همین دلیل آزمایشات پیش از بیهوشی از جمله نمونه گیری خون و کنترل دقیق و مانیتورینگ حیوان حین بیهوشی با دستگاه های کنترل ضربان قلب، تنفس، فشار خون بسیار مهم است. پیشنهاد می کنیم از داروهای بیهوشی جدید که ریسک کمتر، ریکاوری سریع و دارای پادزهر هستند استفاده شود.
آرام بخش ها با داروهای بیهوشی متفاوت هستند. از آرامبخش برای کاهش اضطراب حیوانات خانگی استفاده می شود و بسته به شرایط حیوان در دوز های متفاوتی تزریق می شود. به طور کل استفاده از هر نوع داروی بیهوشی یا آرامبخش حتی با دقیق ترین مانیتورینگ هم دارای ریسک است، اما منفعت استفاده از این داروها در دامپزشکی به قدری زیاد است که خطرهای استفاده از آن را قبول می کنیم.
برای داشتن بیهوشی کم خطر تر بهتر است نکاتی را رعایت شود. لطفا اگر قرار است حیوانتان تحت معاینه یا درمانی مثل جراحی قرار گیرد که نیازمند بی هوشی است ، حداقل هشت ساعت قبل از بیهوشی هیچ غذایی به او ندهید تا شکمش خالی باشد. اگر گربه تان عادت دارد از خانه بیرون برود و شکار کند به او اجازه ندهید. البته آب در اختیارش قرار دهید. وقتی به کلینیک مراجعه کردید اگر از خالی بودن شکم حیوان تان مطمین نبودید، حتما این مسئله را به دامپزشک بگویید.
در کلینیک دامپزشکی آران از داروهای بیهوشی جدید کم خطر، با ریکاوری سریع و دارای پادزهر استفاده میشود. بعد از انتخاب نوع داروی مناسب بیهوشی با دوز دقیق تزریق می شود و در حین عمل جراحی متخصص بیهوشی به صورت مداوم عوامل حیاتی و عکس‌العمل های حیوان را تحت نظر دارد. تا زمانی که حیوان به صورت کامل به هوش نیامده است مرکز دامپزشکی را ترک نمی کند. در همین زمان دستیار دامپزشک نکات ایمنی را برای صاحبان حیوان توضیح می دهد زیرا که حیوانات تا یک روز بعد از بیهوشی در خانه باید تحت مراقبت باشند.

تمام حقوق این متن متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر ماخذ پیگرد قانونی دارد.
زمان انتشار: چهارشنبه 26 آبان 1395 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۲۸۲۶۵
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.