با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
ناپرهیزی غذایی سگ و گربه
 
سگ و گربه احتایج به تنوع غذایی ندارند بلکه به غذایی کامل احتیاج دارند. چرا که میزان آنزیم های جذب و هضم کننده دستگاه گوارش آنها همانند انسان متنوع نیستند و نمی توانند همانند ما صبح کله پاجه، ظهر چلو ماهیچه و شب پیتزا بخورند.

غذای کامل یعنی غذایی که تمام مواد مورد نیاز بدن حیوان را برآورده کند، مثل غذاهای مخصوص سگ و گربه کارخانه‌ای برندهای معتبر. در زبان عامیانه به این غذاها بیسکوییت، دانه و نخود نیز گفته می شود.
هیچ وقت فکر نکنید هر آنچه ما می خوریم برای سگ و گربه هم مناسب است. غذاهایی که ما میخوریم عذاهایی سنگین برای هضم و جذب در دستگاه گوارش سگ و گربه هستند و به جز احتمال مسمومیت می توانند باعث اسهال های طولانی و مذمن می شود. در اصل اگر غذایی جدید به حیوان بدهیم، ممکن است حیوان را خوشحال کنیم، اما معده حیوان با خوردن غذای ما دچار تعجب خواهد شد. این غافلگیری عموما به صورت استفراغ یا اسهال های ناگهانی خود را نشان می دهد و در زبان طب به آن ناپرهیزی غذایی برای سگ و گربه می گوییم. این تعجب کردن دستگاه گوارش عموما می تواند باعث بیماری ورم معده و رودۀ ساده شود.
بنابراین، بیش از اینکه بخواهیم غذاهای متنوع به سگ و گربه بدهیم، سعی کنیم غذاهای کامل به سگ و گربه مان بدهیم که حاوی مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز حیوان از الف تا ی می باشند. عموما این نوع غذاها را سازمان های دولتی مثل AAFCO تأیید کرده تا به مصرف کننده این اطمینان را بدهند که حیوان‌شان غذای کاملی دریافت می کند و دیگر نیازی به هل هوله، میوه و غذاهای انسانی ندارند.
باید توجه داشت که در طبیعت نیز سگ و گربه در انتخاب غذای خود گرینه های زیادی ندارند. بیشتر غذای آنها بدن جوندگان کوچک، پرندگان و نظایر آنهاست که تقریبا ترکیب شبیه به هم دارند. پس دستگاه گوارش سگ و گربه برای هضم آنها نیاز به آنزیم های متنوع ندارد. بنابراین، خواهشمندیم از دادن غذاهای انسانی همانند ته‌ماندۀ غذایی پرهیز نمایید.

www.aranvet.com
تمام حقوق این متن متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر ماخذ پیگرد قانونی دارد.
زمان انتشار: چهارشنبه 12 آبان 1395 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۷۰۴۹
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.