با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
نکات قابل توجه فصل پاییز برای سگ و گربه
 
میوه‌های پاییزی رسیده اند و حواستان باشد که این میوه‌ها می‌تواند برای حیوان شما مضر باشد، دانۀ سیب های خوشمزه و آبدار ممکن است حیوان شما را دچار اسهال و استفراغ و مشکلات روده کند.
هنگامی که سگ یا گربه را برای پیاده روی به پارک و باغ می برید مراقب قارچ ها باشید. حیوانات نمی توانند قارچ های سمی را از غیرسمی تشخیص دهند و همه چیز را بو می کنند. قارچ های سمی می‌تواند بی حالی،بی‌نظمی درریتم قلب،کم خونی،کاهش قند خون، حملات تشنجی و نارسایی بعضی ارگانها را ایجاد کند.
(تمام حقوق این متن متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر ماخذ پیگرد قانونی دارد)
پاییز فصل بازگشایی مدارس است. معمولا وقتی بچه هایمان صبح ها با عجله به مدرسه می‌روند، پشت سرشان کلی وسیله جا می گذارند (مداد، خودکار، چسب و پاک کن) اگر حواستان را جمع نکنید سگ یا گربه تان به سراغ خودکار افتاده روی زمین می رود و شروع به جویدن و گاز گاز کردنش می کند که برایش خطر خفگی به همراه دارد. برخی حیوانات علاقه خاصی به طعم چسب دارند، پس مراقب باشید تویوپ چسب روی زمین نباشد.
در فصل پاییز شاید مصرف کیک های خامه ای و شکلاتی  خیلی بیشتر شود. سگ ها به اندازۀ ما عاشق کاکائو هستند اما به شدت برای شان سمی است. اگر سگتان اتفاقی کاکائو خورد به سرعت با دامپزشک تماس بگیرید. وقتی در خانه مهمانی برپا کرده اید و از مهمانان با شیرینی پذیرایی می کنید، برای سگ و گربه تان هم تشویقی های خوشمزه و سالم آماده کنید تا او هم در کنار شما لذت ببرد و مشکلی هم برایش پیش نیاید.
در روز های شلوغ پاییزی مثل عزاداری های مذهبی پیش رو که سر و صدای کوچه و خیابان بسیار زیاد است ممکن است باعث وحشت گربه یا سگتان شود. در هنگام ترس آنها به زیر تخت و داخل کمد پناه می برند. حتما فضای خانه را برای آنها آرام نگه دارید و آنها در اتاقی ساکت که جایی برای پنهان شدن دارد قرار دهید.
در نهایت حواستان به برنامۀ ضدانگل و واکسیناسیون سگ و گربه تان باشد که فصل سرما انواع ویروس ها و بیماری‌ها را به همراه خود می آورد.
 
تمام حقوق این متن متعلق به کلینیک دامپزشکی آران است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر ماخذ پیگرد قانونی دارد.
زمان انتشار: شنبه 10 مهر 1395 (7 سال قبل)
تعداد بازدید: ۵۹۱۹
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.