با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

روش هاي تشخيص حاملگي (بارداري) در گربه

1-  لمس شكم:

بهترين زمان لمس شكم براي تشخيص آبستني گربه از روز 35-21 حاملگي است. قبل از روز 21 كيسه هاي آمينوتیک به سختي لمس شده همچنين بعد از روز 35 حاملگي، آن ها به همديگر متصل شده ولمسشان دوباره سخت مي شود .به هيچ عنوان نبايد در مواقع لمس به شکم فشار آورده شود .تشخيص از طريق لمس كردن در گربه هاي چاق وبد اخلاق سخت است.با لمس كردن نمي توان به اندازه جنين ها وتعدادشان پي برد همچنين با لمس شكم نمي توان به مرده بودن جنين پي برد . حركت جنين ها مي تواند نشان دهنده زنده بودن آن ها باشد اما عدم حركت دليل بر مرده بودنشان نيست.

2-  سونوگرافي :

براي تشخيص حاملگي در گربه از روز 16 به بعد آبستني    مي توان از سونوگرافي استفاده نمود . بين روزهاي 25-16 حاملگي مي توان ضربان  قلب جنين ها را نيزاز طريق اين دستگاه فهميد . بهترين راه پي بردن به زنده بودن جنين سونوگرافيست.معمولا ضربان قلب كمتر از 150-170 عدد در دقيقه نشانه وجود مشکلی در جنين است.

3-  راديوگرافي:

راديوگرافي يا همان عكس برداري با اشعه ايكس را مي توان براي پي بردن به حاملگي گربه از روز 40-38 به بعد استفاده نمود .قبل از اين زمان تشخيص از طريق راديوگرافي سخت است . بهترين وسيله براي پي بردن به تعداد جنين در شكم است اما اگر تعداد جنين ها زياد باشند نمي توان با اطمينان انها را شمارش كرد .از روي راديوگرافي تا حدودي مي توان مرگ جنين  را تشخيص داد.

4-  اندازه گیری هورمون ريلاكسين Relaxin :

اين آزمايش مخصوص سگ است اما مي توان با تغييراتي براي گربه نيز استفاده شود .اندازه گيري اين هورمون از روز 28 به بعد حاملگي گربه مي تواند به تشخيص حاملگي كمك كند.


زمان انتشار: دوشنبه 21 شهريور 1390 (13 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۳۴۸۹
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
نام:   0 نفر پسندیدن
نظر:  عالی بود به من خیلی خیلی کمک کرد♥♡♥♡
نام:   0 نفر پسندیدن
نظر:  عالی بود
نام:  شیوا 0 نفر پسندیدن
نظر:  سلام از کجا می توان فهمید جنین گربه در شکمش مرده باشه اخه گربه ی من 4 روزهکه فلج شده انگار من فکر کردم واسه اینه می شه کمکم کنید ممنون.
نام:  آناهیت 3 نفر پسندیدن
نظر:  سلام آقا من یه گربه ماده دارم حدودا ۹ ماهشه هی چند وقت یک بار فحل میشه و من تا صبح نمیتونم بخوابم چون خیلی جیغ میزنه با خوانوادم مشورت کردم و از یکی از دوستانم که گربه ی نر داشت خواستم که گربش برای ۱۰ روز خونه ی ما باشه تا این دو با هم بله..... :| الان حدود۲۵ روز از اون موقع که بله میکذره ولی گربم کم کم داره اون میو هاش رو شروع میکنه.یعنی ممکنه نازا باشه و الان حامله نباشه؟