با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
علائم استرس در سگ:
بجز علائم واضحی مثل قایم شدن، سروصدا کردن و دندان نشان دادن، علائم نامحسوس دیگری نیز در سگ وجود دارد که نشان از وجود استرس دارند:
1-      حالت: سگ استرسی اغلب قوز کرده و خود را روی زمین جمع میکند . گوشها عقب و دم لای پاها جمع میشود.
 
2-      فعالیت: افرایش حرکات مثل له له زدن و چرخیدن می توتند نشان از استرس حیوان باشد . خشک زدن و حرکات ارام نیز میتوانند از نشانه های استرس باشند.
 
3-      چشم: مردمک گشاد ، چشمهای ور قلمبیده و عدم تمایل به نگاه کردن مستقیم با انسان ، نشان دادن قسمت سفید چشم همه میتوانند علائم استرس باشند.
 
4-      دهان : لیس زدن لبها و اطراف دهان و خمیازه کشیدن نیز میتوانند از عدم حس ارامش در سگ باشند. عدم خوردن تشویفی هایی که قبلا انها را میخورده.
 
5-      حرکات : رفتارهای نایجا در زمان نامناسب  مثل لیسیدن ، خاراندن ، بو کردن ، تکان دادن بدن و خم کردن مچ نیز میتوانند نشان دهنده وجود استرس باشند.
 
6-      له له زدن : تنفس با دهان باز و افزایش تعداد تنفس میتوند نشان دهنده گرما یا استرس باشد. دقت داشته باشید که له له زدن می تواند در مواقع ارام بودن حیوان نیز وجود داشته باشد بنابراین باید با توجه به موقعیتی که حیوان در ان قرار گرفته تفسیر گردد.
 
ترجمه : امیررضا عامری نایینی ، دامپزشک
زمان انتشار: شنبه 09 آبان 1394 (8 سال قبل)
تعداد بازدید: ۵۸۹۸
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
نام:  دهقانپور 0 نفر پسندیدن
نظر:  باسلام با توجه به اینکه عامل این استرس مشخص نباشد و فقط این علام در رفتارهای سگ مشاهده شود، چطور نسبت به رفع آن اقدام نمائیم. باتشکر