با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

 

 

 

 

سگ‌های ولگرد تهران قلاده ردیاب ماهواره‌ای می‌گیرند

 


عکس خردادنیوز از مراسمی که برای طرح واکسیناسیون سگ‌ها توسط شهرداری و با کمک گروه‌های حامی حقوق حیوانات برگزار شد

یکی از مقام‌های شهرداری تهران گفته است به سگ‌های ولگرد پایتخت تهران قلاده‌های ردیاب ماهواره‌ای زده می‌شود تا بتوان در فواصل زمانی مختلف آنها را پیدا و سلامتشان را کنترل کرد.

رضا قدیمی، مدیرعامل ساماندهی صنایع و مشاغل در شهرداری تهران، در درکه گفت: "طرح کنترل سگ‌ها بی صاحب در منطقه از یک سال پیش شروع شده است. سگ‌ها پس از واکسینه شدن با قلاده زرد رنگ مجهز به جی‌پی‌اس قابل ردیابی شده‌اند تا در فاصله زمانی متفاوت تحت درمان قرار گیرند."

او گفت شهرداری تهران این طرح را با همکاری ۲۰ گروه‌ حامی حقوق حیوانات از کوه‌های شمال تهران انجام می‌دهد.

آقای قدیمی پیش از این گفته بود که کشتن سگ‌های ولگرد از سال گذشته ممنوع شده است.

او در دی ماه گفت که ماموران شهرداری ظرف ۹ ماه اولیه سال ۱۳۹۳، ۷۳۱۳ قلاده سگ را زنده گرفتند.

به گفته این مقام شهرداری سگ‌های ولگرد معاینه می‌شوند و اگر بیماری خاصی نداشته باشند پس از واکسیناسیون و عقیم کردن رها می‌شوند. به گفته او برخی از سگ‌ها که "نژاددار" هستند برای نگهبانی به نهادهای دولتی داده می‌شوند.

سگ‌های بیمار نیز با دارو کشته می‌شوند.

رضا قدیمی گفت در فاز اول این طرح از درکه تا پلنگچال و در طول یک هفته گذشته ۲۰۰ قلاده سگ را گرفتند و پس از کارهای درمانی لازم رها کردند.

یه خبر بسیار خوب . اینکه سگ های سالم ولگرد دیگر توسط شهرداری کشته تمیشوند یک قدم خیلی خوب و خوشحال کننده است. البته سگ های بیمار نیز باید تحت درمان قرار بگیرن و کشته نشن . کلینیک دامپزشکی آران امادگی خود را برای همکاری با شهرداری تهران برای درمان سگهای ولگرد اعلام می دارد.  از این بابت نهایت تشکر را از شهرداری تهران داریم. امیدوارم شهرداری های دیگر شهرهای ایران نیز این اقدام مثبت را سرمشق خود قرار دهند. به امید روزی که هیچ حیوان و انسانی تحت ازار و اذیت قرار نگیرد.

زمان انتشار: جمعه 01 اسفند 1393 (9 سال قبل)
تعداد بازدید: ۵۸۰۰
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
نام:   0 نفر پسندیدن
نظر:  منبع معتبر خبر ؟
نام:   0 نفر پسندیدن
نظر:  باسلام ولی در گرگان یک روز در هفته اختصاص به کشتن سگ های ولگرد دارد. و ماموران شهرداری بابت هر قلاده سگ مبلغی را دریافت می کنند.