با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

 



 

چندی پیش گربه ای با علائم مشکلات تنفسی، کم غذایی و مشکلات بلع، عق زدن، سرفه با صدای بلند و کمی افزایش بوی دهان به کلینیک آران آورده شد. این گربه قبلا در سایر کلینیک ها ویزیت شده و برای مشکل بی حالی و کم غذاییش تحت درمان آنتی بیوتیک قرار گرفته بود. ولی هیچگونه بهبودی دیده نشد.

نکته مهم در کار ما دامپزشک ها این است که تمام احتمالات را در نظر بگیریم و معاینات دقیقی انجام دهیم.


از آنجا که این گربه مشکلات بلع داشت با اندوسکوپ داخل حلق گربه را معاینه کردیم. در حلق، روی حنجره گربه متوجه حضور جسم خارجی شدیم. یک تکه از علف هرز دم روباهی در حلق گربه مانده بود! همان تنفس و بلعیدن گربه را با مشکل مواجه کرده بود. با خارج کردن این گیاه حال گربه پس از مدتی کاملا بهبود می یابد.

         

علف های هرز دم روباهی در فصول مناسب به سرعت رشد کرده و زیاد می شوند، این گیاهان وقتی خشک شوند به راحتی به هر چیزی می چسبند و با هر حرکتی بیشتر در آن فرو می روند. شاید تا به حال به کفش و لباس خودتان گیر کرده باشد!!!! حالا فکر می کنید چه بلایی بر سر دوستان پشمالویمان می آورند!!!!؟ این گیاهان بسیار برای سگ ها و گربه ها خطرناک هستند . از گرداندن سگ و گربه تان در محیط هایی که این گیاهان رشد می کنند جدا خودداری کنید. معمولا در بین موهایشان گیر کرده که به راحتی با اسلاح می توان آنها را از بدن حیوان جدا کرد ولی گاهی نیز در گوش، بینی، چشم و حلق حیوانات می رود.در این صورت اگر به موقع متوجه نشویم موجب آبسه و عفونت های داخلی می گردد که خود مشکلات بیشتری را به همراه خواهد آورد.





زمان انتشار: شنبه 27 دي 1393 (9 سال قبل)
تعداد بازدید: ۴۸۴۳
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.