با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
 
بسیاری از زخم های عفونی در گربه ها به دلیل گاز گرفته شدن در دعوا توسط گربه ای دیگر است. (در شکل بالا مراحل گاز گرفتگی تا عفونت محل زخم را می بینید)
گربه ها برای محافظت از قلمرو خود و یا به دست آوردن قلمرو بیشتری با دیگر گربه ها مبارزه می کنند. در نتیجه زخم های جنگ در گربه ها شایع است. بسیاری از این زخم ها اگر معالجه نشوند، عفونت کرده و می تواند منجر به مرگ گربه شود. این زخم ها در گربه های نر شایع تر است.
هنگامی که یک گربه دندانش را وارد پوست گربه ای دیگر می کند و سپس آن را در می آورد، سوراخ کوچکی بر روی پوست ایجاد می کند که باکتری های دهان گربه را به زیر پوست منتقل می کند. این باکتری ها در زیر زخم ایجاد شده به سرعت رشد می کنند. برای چند روز ممکن است هیچ نشانه ای از عفونت نباشد ولی بعد از چند روز تورم و درد در اطراف زخم ایجاد می شود. گربه نیز ممکن است تب کند. امکان ایجاد آبسه و یا سلولیت در اطراف زخم  وجود دارد.
در حالت وخیم و به ندرت ممکن است موجب عفونت های استخوانی و یا چرک کردن حفره قفسه سینه شود.
اگر شما متوجه شدید که گربه تان گاز گرفته شده کمتر از 24 ساعت به دامپزشک مراجعه کنید تا با تجویز آنتی بیوتیک جلوی عفونی شدن زخم را بگیرید.
اگر دیر متوجه زخم ناشی از گازگرفتگی شدید و بعد از ایجاد چرک و آبسه متوجه زخم شدید، به دامپزشک مراجعه کنید تا در صورت نیاز دامپزشک آبسه را تخلیه کند. ممکن است به گربه شما بی حسی داده شود تا زخم را ضد عفونی کرده و بخشی از پوست را بر دارند. اگر برای حیوانتان آنتی بیوتیک تجویز شود خیلی مهم است ک تا پایان دوره گفته شده استفاده کنید.
بعد از پنج روز استفاده از آنتی بیوتیک باید روند بهبود دیده شود. البته اگر سلولیت ایجاد شده باشد کمی بیشتر طول می کشد. اگر بعد از این مدت عفونت های زخم بهبود نیافت دوباره باید به دامپزشک مراجعه کرد تا علل های دیگری چون ابتلا به برخی ویروس ها (FIV،FeLV) بررسی شوند.

با عقیم کردن گربه خود و جلوگیری از خارج شدن گربه از خانه ، مخصوصا در شب ها، جلوی دعوا و آسیب دیدن او را بگیرید.
زمان انتشار: شنبه 20 دي 1393 (9 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۶۶۶۵
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.