با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

در چشم  لايه مياني (باقتي عروقي است) كه بين شبكيه و صلبيه قرار گرفته است و شامل عنبيه, جسم مژگاني و مشيميه مي‌باشد و يووه‌آ نام دارديووئيت يك اصطلاع عمومي است كه براي التهاب سيستم يووه‌آ به كار برده مي‌شود. وطیفه اصلی یووه‌ا تغذيه ساختمان‌هاي مختلف چشم است، که در صورت التهاب می تواند به قسمت های دیگر حیاتی چشم نیز آسیب برساند و مجب نابینایی شود.


یووئیت در گربه ها نشانه های بالینی بسیاری دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد: تنگ کردن چشمان، حساسیت به نور، برآمدگی پلک سوم، ترشح اشک، قرمزی قسمت سفید چشم، تغییر رنگ عنبیه ( حالت تار و گل لود پیدا می کند) و در نهایت کوری است.

 

 

علل ایجاد این بیماری در گربه ها معمولا تروما Trauma، یک بیماری عفونی و یا سرطان است.بیماری های شایع عفونی که می تواند موجبیووئیت در گربه ها شوند عبارتند از: ویروس نقص ایمنی گربه (FIV)، هرپس ویروس-1 (FHV-1) و ویروس لوسمی گربه (FeLV)، توکسوپلاسموز و کلامیدیوسیس است. دو سرطان مهم که در گربه ا باعث ایجاد یووئیت می شود شامل سرطان لنفوم و عنبیه (DIM) است.

 

 

 

 

 

 

 

برای درمان ابتدا استفاده از استروئیدها، آنتی بیوتیک و یا داروهای دیگر برای از بین بردن بیماری اصلی که موجب یووئیت شده. همچنین از کورتیکواستروئیدها به منظور کاهش التهاب داخل چشمی استفاده می شود ، البته باید احتیاط کرد زیرا که آنها ممکن است در برخی موارد موجب  تشدید بیماری شوند.

در تصویر زیر عکس گربه ای را می بینید که به کلینیک آران مراجعه کرده و دارای التهاب یووه‌ است که به دلیل درگیر شدن هر دو چشم احتمالا مشکلی سیتماتیک و عمومی دارد و عفونتی در بدن گربه وجود دارد که باید درمان شود. در صورت ابتلای گربه تان به این بیماری حتما با دامپزشک مشورت کرده و سرخود از داروهای ضد التهاب و ضد درد استفاده نکنید.

زمان انتشار: سه شنبه 04 شهريور 1393 (10 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۱۷۴۲
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.