با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف

 

آب سیاه که در اصطلاح به آن گلوکوم گفته می شود به مجموعه ای از عوامل مانند افزایش فشار داخل چشم گفته می شود که نهایتا به تخریب عصب بینایی منجر می شود.

این مشکل می تواند در اثر:

1-   خارج نشدن مایع از داخل چشم    2-   عوامل ژنتیکی    3-   در اثر بیماریهای چشمی ثانویه

گلوکوم در حیوانات خانگی معمولا بسیار دردناک است. دردی مثل سردرد ثابت دارد. سگ و گربه مبتلا به این مشکل معمولا  فعالیتشان کاهش می یابد، تمایل کمتری به بازی دارند، اشتهایشان کم می شود.

 گلوکوم معمولا در یک چشم شروع می شود، اما اگر کنترل نشود در بسیاری از موارد  نهایتاً در هر دو چشم ایجاد شده و به کوری کامل می انجامد. وقتی حیوان بینایی یک چشمش را از دست می دهد معمولا آشکار نمی شود زیرا به خوبی با استفاده از چشم دیگر می بیند. باید بدانیم که در زمان تشخیص گلوکوم به هر میزان صدمه به عصب بینایی وارد شده باشد، غیر قابل درمان و بازگشت بوده و فقط می توان جلوی پیشرفت بیماری را گرفت. بنابراین تشخیص به موقع بیماری از اهمیت بسیار برخوردار است.  برای این بیماری درمانهای دارویی و عمل جراحی انجام می شود. استفاده از داروهای خوراکی و قطره های چشمی چون مانیتول، گلیسیرین البته با دوز مشخص، این داروها به صورت کوتاه مدت و تا زمانی که بیماری پیشرفت زیادی نکرده موثر هستند. عمل جراحی برای کاهش فشار داخل چشم انجام می دهند یا در صورت کوری چشم را تخلیه ویک پروتز در کره چشم قرار می دهند.

 

 

زمان انتشار: شنبه 27 مهر 1392 (10 سال قبل)
تعداد بازدید: ۱۲۵۶۶
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.