با وارد کردن ایمیل خود محتوای این صفحه به ایمیل شما فرستاده می شود
محتوای این صفحه به ایمیل شما ارسال گردید.
ارسال
انصراف
 
کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران می باشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.
عدم توجه به واکسیناسیون کامل و به موقع عواقب جبران نشدنی به همراه خواهد داشت. گمان نبرید اگر سگ یا گربه ای یک سالگی را گذراند دیگر به ویروسها و بیماری های شایع سگ و گربه مبتلا نمی شود. البته که توله های زیر شش ماه بیشتر در خطر ابتلا به بیماری هستند، ولی در سگ های بزرگتر نیز که واکسینه نشده باشند نیز امکان ابتلا وجود دارد.
همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این سگ سه ساله به دلیل واکسینه نشدن به پاروو ویروس نوع  شدید مبتلا شده است. سگ های بالغ بالای یک سال معمولا وقتی به این ویروس آلوده  می شوند ممکن است تنها دچار اسهال خفیف شده و یا حتی هیچ علائمی از بیماری از خود نشان ندهند. با این وجود سگ های بالای یک سال نیز ممکن است به نوع شدید بیماری مبتلا شوند. علائم اولیه این فرم شامل بی حالی ناگهانی، کز کردن و گوشه گیری و از بین رفتن اشتها است . اصولا هرگونه بی حالی و عدم اشتها در حیوانات  واکسینه نشده می بایست دامپزشک را به وجود این بیماری مشکوک سازد. یکی دو روز بعد از این علائم ، استفراغ شدید و یا اسهال اغلب همراه با رگه های خونی دیده می شود.
مدفوع این سگ به شدت همراه با خونریزی بود. برای تشخیص پاروو ویروس از کیت های  الیزا فوری (کیتی شبیه به تست تشخیص بارداری خانمها ) استفاده میشود. اگر دو خط نوار کیت قرمز شد نشان دهنده مثبت بودن ازمایش است که مشخص میکند سگ می تواند به ویروس الوده شده باشد. اما اگر یک خط قرمز بر روی نوار روشن شود ازمایش منفی تفسیر میشود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید جواب کیت به صورت مثبت خفیف و کم رنگ ظاهر شده است. اغلب در سگهای که دارای اسهال خونی شدید هستند احتمال منفی بودن کیت زیاد است.  پس در آزمايش خون ، پایین تر بودن تعداد گلبولهاي سفيد از حد معمول نيز مي تواند در تایید تشخيص اين بيماري كمك كننده باشند. با اجرای آزمایش خون و مشاهده پایین بودن WBCکه همان پایین بودن سطح گلبول های سفید حیوان است از ابتلای این سگ سه ساله به پاروو ویروس مطمئن شدیم. همانطور که در تصویر هم دیدید غلظت خون حیوان به دلیل اسهال شدید و از دست دادن آب بدن بسیار بالاست.
ما درمانهای حمایتی را برای این سگ آغاز کردیم. سگهایی كه به شدت دچار بيماري گشته اند سريعا  بدنشان كم آب شده و خطر مرگ آنها را تهديد مي كند. احتمال بهبودی در اين دسته از سگها در صورتی که تحت درمان حمايتي سفت وسخت قرار بگيرند90-95 درصد است. زنده ماندن ان دسته كه به نوع شديد دچار شده اند بستگي به بنيه و توانايي سگ در مقابله با اين بيماري و کیفیت درمان حمايتي دارد ؛با اين وجود گهگاه حتي با وجود درمانهاي حمايتي كامل بعضي از سگهای حساس از بین میروند.
لطفا انجام واکسیناسیون کامل و به موقع را برای هر حیوانی جدی بگیرید. وقتی واکسن دریافت می شود، سیستم ایمنی به آن پاسخ دفاعی می دهد. این پاسخ دفاعی تا مدت ها حیوان را نسبت به عامل بیماری زای اصلی مقاوم می سازد یا حداقل در صورت ابتلا باعث بروز علائم خفیف تری می شود.
 
کلیه حق و حقوق این سایت طبق قوانین نشر و انتشار متعلق به کلینیک دامپزشکی آران می باشد و و هرگونه استفاده از مطالب ، طرح ها و تصاویر پیگرد قانونی دارد.
زمان انتشار: دوشنبه 10 تير 1392 (11 سال قبل)
تعداد بازدید: ۹۰۷۳
لطفا سوالات خود را در این قسمت مطرح نفرمایید و به قسمت سوال از دامپزشک وب سایت مراجعه نمایید
*
ثبت نظر
درحال حاضر نظری برای خواندنی های دامپزشکی ثبت نشده است.